warning icon
YOUR BROWSER IS OUT OF DATE!

This website uses the latest web technologies so it requires an up-to-date, fast browser!
Please try Firefox or Chrome!

Ознайомча практика

Ознайомча практика здобувачів вищої освіти проходить в другому семестрі першого року навчання і є невід’ємною складовою процесу підготовки фахівця та обов’язковим компонентом освітньої програми для здобуття кваліфікаційного рівня і набуття професійних навичок та вмінь. Практика має на меті ознайомлення зі сферою майбутньої діяльності, спрямування пізнання закономірностей цієї діяльності відповідно до обраної спеціалізації.

Практика проводиться у формі екскурсій в заклади культури, освіти, мистецькі школи, хореографічні колективи, професійні трупи. В процесі проходження практики здобувачі знайомляться із закладом, його структурою, основними видами діяльності. Результатом ознайомчої практики є усвідомлення здобувачами сфери майбутньої діяльності змісту вищої освіти та фахової підготовки.

Виробнича практика

Виробнича практика передбачає поглиблення та закріплення теоретичних знань та практичних умінь і навичок здобувачів вищої освіти. Вона є завершальною фазою практичної підготовки, етапом самореалізації випускника в конкретних виробничих умовах і визначає рівень його компетентності як майбутнього фахівця.

Під час проходження практики практиканти знайомляться зі специфікою та діяльністю закладів культури і мистецтва, їх документацією, структурою. Важливим завдання для практиканта – навчитися працювати в колективі, виконувати поставлені завдання, застосовувати на практиці системи знань з теорії організації навчально-виховного процесу в хореографічних колективах різного рівня.

В процесі практики практиканти знайомляться з методикою роботи керівника хореографічного колективу, вчаться знаходити оптимальні підходи до формування і розвитку творчої особистості та користуватись виконавськими прийоми для втілення хореографічного образу, вдосконалювати виконавські навички в процесі підготовки та участі у фестивалях і конкурсах, розвивати комунікативні навички, креативну і позитивну атмосферу в колективі.

Під час проходження практики практиканти мають нагоду випробувати свої сили у проведенні занять з хореографії, спробувати себе в якості керівника колективу, стати хореографом-постановником дитячих танцювальних номерів, підготувати дітей до участі в концертах та конкурсах, провести культурно-масовий захід.

Виробнича практика дає змогу ще більше закохатися в обраний вид мистецтва, отримати безцінний педагогічний досвід та стає першим кроком на шляху до створення хореографічних постановок.

Преддипломна практика

Переддипломна практика здобувачів вищої освіти проходить в останньому семестрі випускного курсу. Під час її проходження практиканти здобувають теоретико-практичні і виконавські навички, опановують та вдосконалюють балетмейстерську діяльність під час створення хореографічних постановок, відповідно до вимог програми з освітнього компоненту «Мистецтво балетмейстера» та займаються підготовкою захисту бакалаврської роботи (творчого проєкту).

Дипломний проєкт на тему: «Відтворення ідеї прив’язаності українця до своєї землі засобами сучасного танцю». Хореографічна постановка «Голе моє поле» студентки ІІ курсу першого (бакалаврського) рівня вищої освіти Чанцевої Дар’ї.
Дипломний проєкт на тему: «Тема метаморфози особистості в контексті хореографічного твору». Хореографічна картина «Кривава графиня» студентки ІІ курсу першого (бакалаврського) рівня вищої освіти Верьовки Дар’ї.

Вміння застосовувати набуті знання та навички балетмейстерської діяльності в процесі підготовки бакалаврських робіт, підготовка індивідуального плану роботи здобувача освіти на весь термін проходження переддипломної практики, закріплення навичок репетиційної роботи з творчим колективом, удосконалення виконавської майстерності під час виконання та в процесі підготовки бакалаврських робіт є невід’ємними складовими в проходженні практики.

Дипломний проєкт на тему: «Зв`язок прадавніх обрядових хороводів та сучасних українських сюжетних танців». Хореографічна постановка «На Івана Купала» студентки ІІ курсу першого (бакалаврського) рівня вищої освіти Жагло Єлизавети.
Дипломний проєкт нa тему: «Хореогрaфічнa постановка «В ніч нa Белтейн» як відобрaження зв’язків кельтської тa слов’янської культур зaсобaми нaродного тaнцю» студентки ІІ курсу першого (бакалаврського) рівня вищої освіти Нуждяк Юлії.

Практиканти вчаться розуміти хореографію як засіб ствердження національної самосвідомості та ідентичності, використовують інноваційні технології, оптимальні засоби, методики, спрямовані на удосконалення професійної діяльності, підвищення особистісного рівня володіння фахом, застосовують на практиці сучасні стратегії збереження та примноження культурної спадщини у сфері хореографічного мистецтва.
Запорукою вдалого проходження переддипломної практики стає успішний захист дипломної роботи.

Дипломний проєкт на тему: «Мистецтво в умовах повномасштабної війни в Україні». Хореографічна картина «Вокзал» студентки ІІ курсу першого (бакалаврського) рівня вищої освіти Столяр Олександри.

Сценічна практика

В процесі викладання освітнього компоненту «Сценічна практика» в Коледжі хореографічного мистецтва «Київська муніципальна академія танцю імені Сержа Лифаря» народжуються вистави і концертні програми, які з успіхом демонструються у навчальному театрально-філармонічному центрі «Натхнення», а також на сценах Національної опери України, Київського муніципального академічного театру опери та балету для дітей і юнацтва, інших театрів та концертних залів нашої держави, за кордоном.
Навчальна вистава у творчому освітньому закладі, подібно до самого театрального мистецтва, – явище унікальне та ще більш швидкоплинне. Адже з випуском студентів їх робота, у більшості випадків, зникає з репертуару, залишаючись тільки у спогадах глядачів, фотографіях та кадрах відеозйомки. Але в нас, як і в професіональному театрі, є балети, що живуть багато років. Поступово, змінюючи склад учасників, вони дозволяють майбутнім артистам пройти всі щаблі творчого зростання. Нові виконавці по-іншому розкривають образи і тому кожна така вистава є неповторною.

Вистава або концертна програма є квінтесенцією нашої навчальної діяльності, що дозволяє випускати у великий мистецький світ молодих артистів, готових до виконання різноманітних творчих завдань вже на професійній сцені. За весь час існування в репертуарі КМАТ імені Сержа Лифаря були представлені балети різного стилістичного спрямування: «Чи почуєш ти мене?», «Пер Гюнт», «Коппелія», «Лісова пісня», «Український диптих», «Зимова казка», «Сезони життя», «Лифар-сюїта», хореографічні картини «Два Фавна», «Про що верба плаче», «Червона калина», номери класичної, народно-сценічної та сучасної хореографії, перлини творчої спадщини П.П. Вірського.

Учні Хореографічної школи та здобувачі освіти КМАТ імені Сержа Лифаря постійно беруть участь у репертуарних спектаклях Національної опери України та Київського муніципального академічного театру опери і балету для дітей та юнацтва. Для майбутніх артистів участь у цих спектаклях разом з професійними артистами є мотивацією при отриманні майбутньої професії артиста балету. Адже бути на одній сцені поряд з провідними солістами, заслуженими та народними артистами стимулює наших вихованців вдосконалювати свою акторську майстерність, постійно працювати зі своїм тілом і душею. Зокрема, вони беруть участь у виставах Київського муніципального академічного театру опери та балету для дітей та юнацтва – «Балетна абетка для дітей та їх батьків», «Аладін», «Лялька. Нова історія Коппелії», «Білосніжка та семеро гномів», «Майська ніч», а також у балетах Національної опери України – «Кармен-сюїта», «Білосніжка та семеро гномів», «Жізель», «Снігова королева».

Глядачі, які приходять на концерти і вистави за участю наших «лифарят», отримують велике задоволення і захоплення, тому що юні виконавці віддають їм свою любов і самі від цього отримують заряд сил і енергії. Важка і щоденна праця в хореографічних залах стає справжнім дивом хореографії на сцені.

Педагогічна практика

Педагогічна практика спрямована на закріплення і поглиблення теоретичних знань з методики викладання хореографії, на усвідомлення труднощів та специфіки педагогічної діяльності. Вона забезпечує більш глибоке засвоєння змісту хореографічної діяльності і дає змогу втілити набуті здобувачами вищої освіти знання, вміння та навички у процесі роботи з дітьми.

Метою педагогічної практики є усвідомлення здобувачами вищої освіти сутності й особливостей хореографічної навчальної діяльності та набутті й удосконаленні умінь та навичок, необхідних для успішної роботи.

При Коледжі хореографічного мистецтва КМАТ імені Сержа Лифаря існує відділ Хореографічна школа. Наші студенти мають можливість без відриву від навчання проходити педагогічну практику в класах Хореографічної школи, адже в дипломі, який вони отримують – друга спеціальність «викладач хореографічних дисциплін».

Педагогічна практика покликана підготувати й заохотити студентів до майбутньої викладацької діяльності, надати їм первинний досвід викладання хореографічних дисциплін. Вона стимулює систематизацію теоретичної бази студента, вдосконалення власної грамотності виконання, всебічний особистісний розвиток, формування світогляду, виховує особисту відповідальність педагога. Педагогічна практика передбачає різні цікаві форми творчої активності практикантів, допомагає їм професійно зростати, дозволяє передавати з рук в руки досвід педагогів коледжу й хореографічної школи.

Наші випускники вже працюють викладачами-хореографами в стінах КМАТ імені Сержа Лифаря та самодіяльних художніх колективах і показують гарні результати.

Посилання на договори про співпрацю

Валентина Яківна Чаяло

Керівник  практик КМАТ імені Сержа Лифаря, старший викладач.

loading
×